McDonald's to amerykańska sieć restauracji szybkiej obsługi. Jest to największa sieć restauracji na świecie pod względem dochodów oraz drugi największy prywatny pracodawaca. Sieć zatrudnia 1,7 miliona osób, a dziennie jej restauracje odwiedza 69 milionów osób. W Polsce pierwsza restauracja została otwarta w 1992 roku w Warszawie. Aktualnie, McDonald's posiada 517 restauracji, z których prawie 90% prowadzonych jest przez lokalnych przedsiębiorców. Dodatkowo, zatrudnia 25 tysięcy osób. Tylko w 2019 r. restauracje odwiedziło ponad 300 mln gości. Przy takiej skali działania każda, nawet pozornie niewielka zmiana, ma realny wpływ na otoczenie. McDonald's myśli przez pryzmat środowiskowy od lat, a jego celem jest ograniczenie wpływu restauracji na środowisko poprzez zamknięcie obiegu opakowań. Globalnie do 2025 roku będzie korzystać wyłącznie z opakowań wytworzonych z surowców odnawialnych, a w Polsce już od kilku lat wszystkie opakowania papierowe są produkowane z surowców z certyfikowanych źródeł.

Strona www uczestnika
2022
Anna BorysDyrektorka ds. relacji korporacyjnych, McDonald’s Polska
Zrównoważony rozwój, w tym troska o klimat, to ważny elementy strategii McDonald’s. W działania na rzecz planety angażujemy cały system – naszych franczyzobiorców, dostawców, pracowników oraz społeczności lokalne. Działamy kompleksowo, tworząc spójny system zarządzania środowiskowego certyfikowany normą ISO 14001. Zdajemy sobie sprawę, że przy skali działania naszej firmy – liczbie klientów i restauracji -– mała zmiana w systemie tworzy wielką różnicę dla planety. Dlatego nie zaniedbujemy żadnej okazji, aby wspólnie z ekspertami wypracowywać najlepsze, ekologiczne standardy.
2021
Tomasz KurpiewskiSustainability Senior Manager, McDonald’s Polska
Zrównoważony rozwój, troska o klimat i ochrona środowiska to kluczowe elementy strategii McDonald’s. W działania na rzecz planety angażujemy cały system – naszych franczyzobiorców, dostawców oraz pracowników. Kilka lat temu podjęliśmy zobowiązania dotyczące ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o 36% z biur i restauracji oraz o 31% w całym łańcuchu dostaw do 2030 roku. Podchodzimy do wyzwań środowiskowych całościowo – od projektowania, poprzez zaangażowanie i edukację gości, a skończywszy na segregacji i recyklingu opakowań, które wracają do naszych restauracji w postaci ręczników papierowych. Naszym celem jest zamknięcie obiegu i minimalizacja wpływu na otoczenie, w którym funkcjonują nasze restauracje.
Zobowiązania klimatyczne podjęte przez firmę w ramach programu Climate Leadeship:
2022
Globalnie do 2025 r. Mc Donald's będzie korzystać wyłącznie z opakowań wytworzonych z surowców odnawialnych, pochodzących z recyklingu lub ze źródeł certyfikowanych, a wszystkie opakowania, z których korzystają goście w restauracjach McDonald’s będą poddawane recyklingowi.
2021
Od 2025 roku wszystkie opakowania będą pochodziły ze źródeł odnawialnych, pochodzących z recyklingu lub certyfikowanych źródeł, a 100% opakowań z restauracji będzie poddawane recyklingowi.
IKEA Retail Sp. z o.o. IKEA Distribution Services S.A.NetguruTetra PakCredit AgricoleSignify

Program Climate Leadership jest działaniem realizowanym przez UNEP/GRID-Warszawa w odpowiedzi na rezolucję UNEP/EA.4/L.5, przyjętą podczas 4. sesji Zgromadzenia ONZ ds. Środowiska (UNEA-4).

Rezolucja ”Rozwiązanie Problemów Środowiskowych Poprzez Zrównoważone Praktyki Biznesowe” wezwała biznes do transformacyjnego wysiłku dla sprostania globalnym wyzwaniom środowiskowym i klimatycznym.

UNEP/GRID-Warszawa
ul. Sobieszyńska 8, 00-764 Warszawa tel. +48 22 840 6664 e-mail: kontakt@climateleadership.pl