Carrefour to francuska sieć hipermarketów i supermarketów działająca w 34 krajach na czterech kontynentach. Firma rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 1997 roku. Obecnie pod szyldem sieci działa na polskim rynku już ponad 900 sklepów w 6 formatach. Są to: hipermarkety, supermarkety, sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe, sklepy specjalistyczne oraz sklep internetowy. Carrefour odwiedza 5 milionów klientów tygodniowo i zatrudnia prawie 13 tysięcy pracowników. Francuska sieć od lat angażuje się w działania w ramach transformacji żywieniowej, mające na celu poszerzenie oferty żywności najwyższej jakości, pochodzącej od lokalnych rolników, pozyskanej w sposób etyczny. Idea ta realizowana jest poprzez m.in.: wdrożenie planu rolnictwa ekologicznego, upowszechnianie żywności ekologicznej, promocję produktów lokalnych i regionalnych, oraz długofalowe wsparcie dla rolników zainteresowanych przekształceniem upraw w ekologiczne.

Strona www uczestnika
2022
Barbara KowalskaDyrektor Działu CSR, Carrefour Polska Sp. z o.o.
Kwestie związane z troską o planetę i klimat są dla Carrefour priorytetowe. Rolnictwo jest jedną z gałęzi przemysłu, która ma duży wpływ na zmiany klimatyczne, dlatego chcemy wdrażać działania w tym obszarze, której z jednej strony przełożą się na najwyższą jakość produktów oferowanych naszym klientom, a z drugiej będą miały na celu zmniejszenie wpływu na środowisko naturalne, m.in. poprzez rezygnację z pestycydów czy też pasz, zawierających soję, pochodzącą z obszarów zagrożonych deforestacją.
2020
Justyna OrzełWiceprezes Zarządu i Sekretarz Generalna, Carrefour Polska Sp. z o.o.
Realizując strategię transformacji żywieniowej oraz prowadząc firmę w sposób zrównoważony, stale ograniczamy nasz negatywny wpływ na środowisko. Jednym z naszych priorytetów jest redukcja wykorzystania plastiku, do której dążymy m.in. poprzez ograniczanie masy opakowań marki własnej czy oferowanie opakowań wielokrotnego użytku. Stawiamy sobie ambitne cele i cieszymy się, że możemy realizować je wspólnie z naszymi koleżankami i kolegami, klientami oraz partnerami biznesowymi.
Zobowiązania klimatyczne podjęte przez firmę w ramach programu Climate Leadeship:
2022
Systematyczne zwiększanie udział produktów pochodzących ze zrównoważonego rolnictwa w kategorii produktów świeżych i podnoszenie poziomu edukacji klientów na temat odpowiedzialnych wyborów konsumenckich. Do 2025 roku 100% produktów marki własnej „Jakość z Natury” będzie pochodzić ze zrównoważonego rolnictwa.
2020
Wprowadzenie do 2025 r. 100% opakowań własnej marki nadających się do recyklingu lub kompostowania, a także zmniejszenie masy opakowań własnej marki do 2022 roku o 5% w porównaniu z 2017 r.
Grupa ŻywiecSamsung Electronics PolskaØrstedSantander Bank PolskaVisa

Program Climate Leadership jest działaniem realizowanym przez UNEP/GRID-Warszawa w odpowiedzi na rezolucję UNEP/EA.4/L.5, przyjętą podczas 4. sesji Zgromadzenia ONZ ds. Środowiska (UNEA-4).

Rezolucja ”Rozwiązanie Problemów Środowiskowych Poprzez Zrównoważone Praktyki Biznesowe” wezwała biznes do transformacyjnego wysiłku dla sprostania globalnym wyzwaniom środowiskowym i klimatycznym.

UNEP/GRID-Warszawa
ul. Poznańska 21 lok. 29, 00-685 Warszawa tel. +48 22 840 6664 e-mail: kontakt@climateleadership.pl